Gdy padnie komputer…

Komputery w naszym życiu to już absolutnie standard. Dziś naprawdę ciężko spotkać kogoś, kto nie posiada w domu, nawet nie jakiegokolwiek, ale kilku komputerów. Służą nam one do pracy, rozrywki czy nauki. Każdego dnia spędzamy przed nimi długie godziny. Nic więc dziwnego, że jeśli coś zaczyna z naszym sprzętem szwankować, popadamy w panikę. Często jednak owa panika, nie ma przełożenia na jakiejś konkretniejsze kroki, co w następstwie skutkuje tym, że nasz komputer ulega poważnej, często nieodwracalnej awarii.

Działaj prewencyjnie

Podstawową zasadą, którą powinniśmy się kierować jest działanie prewencyjne. Co przez to należy rozumieć? Do podstawowych czynności, które należy regularnie wykonywać zaliczamy między innymi:

– zainstalowanie aktualnej wersji programu antywirusowego
– skanowanie wszystkich dysków (włącznie z zewnętrznymi) przez ww. program
– okresowe wykonywanie reinstalacji systemu
– wykonywanie punktów przywracania systemu, obrazów dyskusji
– archiwizowanie ważnych danych

Tylko takie kroki gwarantują nam, że w razie czego, nic poważnego się nie stanie. Zrobienie tych kilku rzeczy raz na jakiś czas, jest też z pewnością łatwiejsze od późniejszej, ewentualnej naprawy sprzętu, nie wspominając już o kosztach, jakie musimy ponieść.

Gdy na prewencję jest już za późno…

Oczywiście jeśli wszystko działa właściwie, nikomu nie chce się wykonywać dodatkowych prac. Dlatego w momencie pojawienia się awarii, nastaje wielki płacz: ?co z moim danymi?, ?utracę zbierane przez lata zdjęcia?, ?dwa miesiące mojej pracy poszły z dymem?. Na szczęście to jeszcze nie koniec świata i bardzo często dane da się odzyskać, a wszelkie usterki kompletnie wyeliminować. W takiej sytuacji pomocne będzie pogotowie komputerowe. Cóż ot takiego? Nic innego jak firma, która specjalizuje się w naprawach komputerowych. Wystarczy zadzwonić i umówić się na wizytę. Często pogotowia takie działają praktycznie 24 godziny na dobę, dzięki czemu szybko można wrócić odzyskać dostęp do komputera. Oczywiście należy liczyć się z tym, że za taką usługę dość dużo zapłacimy, ale często po prostu nie ma innego wyjścia.

Zanim skorzystamy z usług pogotowia komputerowego…

Pamiętajmy o tym, że każdą wizytę informatyka, mocno odczujemy po kieszeni. Przy problemach z komputerem, nie ma sensu panikować i zawsze lepiej jest najpierw popróbować samemu. Być może problem jest naprawdę błahy, być może jego rozwiązanie znaleźć można w Internecie? Dzięki takiej rozwadze, a przede wszystkim dzięki odpowiednim działaniom prewencyjnym, możemy zaoszczędzić sobie nie tylko wiele nerwów, ale i sporą sumkę pieniędzy.

Materiały źródłowe:
Pogotowie komputerowe w Warszawie – laptoprepaircenter.pl/